Uwertura

Znam go od kiedy pisał, czy też raczej już pisał od kiedy go poznałem. Jakby od zawsze. Niektórzy przestają, ale on nie przestał i tak do dzisiaj. Nie od razu jednak wiedziałem. Najpierw ja byłem bibliotekarzem, a on czytelnikiem. Któremu pożyczałem całe naręcza książek z dowozem pod adres. Tomy poezji, esejów i zdarzeń, które chciałem by poznał – poniekąd mnie. Potem ja dostawałem książki, te które tłumaczył. Teraz jestem czytelnikiem, jego poezji. W chwili gdy publikuje swój debiut – liczba wierszy przekłada się w liczbę lat. Który jestem bez zasług, lecz chciałbym móc cieszyć się faktem, że gdzieś się zdarzyłem po drodze. Towarzyszyłem mu, teraz dziękuję, czując dumę i wzruszenie.

Żuchowski Szymon, "Ars amandi, vita brevis"
Ars amandi, vita brevis / Szymon Żuchowski . – Warszawa: Zeszyty Literackie, 2014
Skomentuj

