Zacząć dzień

Krzyczą za mną te pedał, te ernest. I dochodzą. Do przejścia dla pieszych, do mnie na wyciągniętej nodze. W kierunku moich jasnych spodni, w kierunku mojej dupy kopią i celują z trafnością godną podziwu. W sam środek kopią. Obstawiają z obu stron jak ochroniarze, jak straż przyboczna. Mówię, żeby dali mi spokój, żeby się od. Następuje cios w nos raz, dwa i poszturchiwania. Karzą przepraszać i być grzecznym w stosunku. Być uprzejmym i spolegliwym. Choć słów używają niewyszukanych. Przepraszam i przechodzę na drugą stronę. Światło w samą porę zmieniło się na zielone – znaczy idź. A oni za mną, oni jakby wolniej.
Na przystanku dla jadących jest niewiele ludzi. Jest ciągle rano, jest ciągle siódma, sobota. Myślę, że te kilka osób mnie chroni, myślę, że już po wszystkim, choć nos ciągle boli. Oni stają w odległości, lecz potem kontynuują marszrutę chwiejną dniem poprzednim. Kontynuują w moją stronę. Mijając walą na odlew wielkimi jak łopaty łapami. W twarz raz, dwa, trzy. Najpierw jeden potem drugi. Twarz piecze i dzwoni w głowie. Jeszcze stoję na nogach i drżę, wypełniony przedziwną membraną. Jak gdyby nigdy nic idą dalej, a ja na chwiejnych nogach wsiadam do pierwszego lepszego autobusu, który okazuje się być moim. Wsiadam zamroczony i roztrzęsiony.
Boli mnie nos, twarz piecze czerwienią a ust środek krwawi. Smakuję stal. Ale jadę. Zacząć dzień.

Jedna myśl na temat “Zacząć dzień

  1. jestem nową blogerką i tak sobie przeglądam różne stronki… muszę przyznać, że Twój blog jest bardzo charakterystyczny i przypadł mi do gustu. czasami mam problem z odczytaniem niektórych Twoich myśli, przez Twój sposób pytania, ale właśnie to mi się spodobało. będę tu zaglądać. z pewnością

    Polubienie

Skomentuj

