Man in a rented rooms

Pokój – Braian Patten
[tł. Tadeusz Sławek]

Pokoju, jesteś teraz matowy i szary.
Pokoju, nie jesteś mój.
Chcę inny pokój, taki, który
Nie miały twoich byle jakich wspomnień.
Najchętniej wymiótłbym cię na ulice, gdzie
Zostałoby z ciebie rumowisko wypełnione dziecięcym śmiechem.
Pokoju, masz inklinacje mordercze,
Jesteś występną kobietą, której pachy roją się od wszy.
Nic mi po tobie.
Przy tobie czuję się jak wypadek.
Czerwienie się, słysząc twe prostackie żarty
I patrząc na twoje żelazne łóżko.
Zbyt wiele razy płakałem przez ciebie
I mam dość ciebie i twoich twarzy.
Chodzę po domach i wszędzie jesteś ty, za każdym
Razem w innym przebraniu.
Wysyłam szpiegów, by dowiedzieli się, z kim żyjesz,
Lecz oni nie wracają;
Wtedy sam ruszam i widzę, jak zjadasz moich szpicli.
Bezgłośnie kręcą się twe płyty
Twoje łóżko jaśniejące dziewczęce ciała rzuca
Armii urzędników na pensji, którzy w twych ścianach prężą muskuły
Twe książki puste
Syczą twe piece gazowe
Tapeta łka wzdycha, wszystko jedno zresztą
Bowiem i tak na twoje okna noc nagrywa się jak na taśmę
Odpuszczę cię.
Roztrwonię wszystkie swoje sny.
Leżąc w twoich murach słyszałem jak ten szpicel księżyc
Przeprasza mnie i odchodzi na palcach przez chmury
Zostawiając cię w ciemności przypisanej tobie.
Lecz teraz wszystko jest inaczej, teraz
Tylko deszcz kapie do środka
I jeszcze tylko słyszę jak szepczesz:
„Nie jestem wokół ciebie jestem w tobie i wszystkie moje ściany w tobie są”.
Pokoju, zapełniasz się moimi grobami.

2 uwagi do wpisu “Man in a rented rooms

  1. no, i to jest coś. larkin się chowa za nagrobkiem chrabiowskiej pary i popiskuje w kącie, czekając aż ktoś mu zrobi ustami trzynastozgłoskowiec..

    … :p

    Lubię to

Skomentuj

