Mówiąc… Będąc u siebie…

Mówię o tym, co będzie, jak będzie. Gdzie ustawiłbym łóżko, jaką chciałbym mieć lampę, szafkę nocną, albo co też miałoby wisieć na ścianie. Plus minibarek z różnymi rodzajami alkoholi, sprzęt grający z możliwością odtwarzania płyt winylowych… głośniki, kanapy, stoliki, fotografie… Półka na książki.

Mówiłem o kupieniu albumów z fotografiami, rzeźbami, grafikami. Takie o których zawsze marzyłem że będę mieć, że będę oglądać wieczorem, przy lampce czerwonego wina. Opisywać wrażenia, techniki, oświetlenie, zmysły i zamysły. Patrz…
Mówię o tych albumach jakby miały coś wyrażać, mówić, określać moją przestrzeń, moją własność, wspólność… niezależność. Jakby kupienie ich tylko wtedy, gdy będę na swoim miało coś zmienić niż kupienie teraz i postawienie na półce pomiędzy innymi książkami domu dziennego, domu nocnego, rodzinnego.

Wyprawka kubków, filiżanek, czajniczków… Co wziąłbym ze sobą, gdybym. Co kupiłbym, gdybym. Co chciałbym, gdybym.

Mówiłem mu o tym, co zamierzam, jak się… I nie umiałem odpowiedzieć na pytanie: a dlaczego nie teraz?

6 uwag do wpisu “Mówiąc… Będąc u siebie…

  1. Jak sobie zadasz pytanie ‚dlaczego nie teraz?’ po raz milijonowy, może dojść do głosu coś głębszego. A co będzie, jeśli takie tu i teraz będzie już tym docelowym? Co będzie, jeśli okaże się, że innego świata nie będzie, żadnej magicznej granicy i całe życie zmieni się na to wymarzone. Może trzeba pokochać i odnaleźć siebie Tu i Teraz i zamiast teoretyzować po prostu odnaleźć się w danej czasoprzestrzeni i tu wypełniać swoje przeznaczenie.
    Ja zaczynając studia po raz 3, a wcześniej pracując w jakiś patologicznych godzinach, łapiąc 10 rzeczy w locie pomyślałem właśnie – a jeżeli nie będzie $$fajnej pracy od 8 do 16, domku, męża z obrazka, Teneryfy. Spojrzałem na naszych znajomych dekady ’70 – oni tak nie mają, a żyją i są szczęśliwi. Trzeba się tego naumieć.

    Lubię to

Skomentuj

