Tam gdzie mnie nie [2]

Znów mnie nie ma tam gdzie… Warszawa jest homo. Mógłbym napisać nie, bo nie. Ale tak chyba nie jest. Ten telefon od eR. uświadamia mi. On też tam był, razem z innymi. Nie ważny deszcz i wiatr, na który ja patrzyłem zza okna, z poziomu biurka, krzesła, ścian. Wystarczyłoby powiedzieć idę, nie będzie mnie. Idę tam gdzie Warszawa jest homo, gdzie mogę być sobą, bo przecież nie tutaj, w tym mieszkaniu. Będąc poza, ale nie poza sobą. Tymczasem nie chcę, nie mogę, nie idę, nie. Tylko do czego się to odnosi. Do mojej nie-chęci tam… mojej nie-chęci tu… może po prostu samego zwrotu oznajmującego. Mieć odwagę krok poza próg. Dwa kroki w przód… pobiec i nie oglądać się za siebie. A gdy już myślałem, że jestem gotowy. Wycofanie. Za zamkniętymi drzwiami mojego pokoju sam się kuruję z samotności. Nie myślałbym o tym, gdybym tam…

A miało być o eR.

4 myśli na temat “Tam gdzie mnie nie [2]

  1. Też żałuję, że nie byłem. Ale za daleko i za drogo, za mało też chyba odwagi… Lęk nie przed samym uczestnictwem, ale przed tłumem, w którym nie byłoby do kogo się odezwać. Przed byciem – jak zawsze – na uboczu…

    Polubienie

  2. Było kilka osób, o których wiem, że je znasz… więc i problemu z odzywaniem by chyba nie było. Pytanie czy byś chciał się odezwać, czy nie wolałbyś tylko słuchać i sam w ten sposób stawiać się na uboczu.

    Polubienie

  3. Znam tylko dwie osoby, które na pewno tam były – nie sądzę jednak, by nie kręciło się wokół nich większe towarzystwo. A wobec tego, wobec obcych i nowych dla siebie ludzi, pewnie rzeczywiście bym milczał. Ja zresztą na ogół nie mam nic do powiedzenia – jedna z tych dwóch osób „boleśnie” nawet się o tym przekonała, nudząc się przy mnie niemiłosiernie…

    Polubienie

Skomentuj

