Historia pewnego opętania…

Ona Matka, ona Joanna, ona od Aniołów. Książka, którą musiałem kupić. Choć przecież w domu, na półce, leżą dwa różne zbiory opowiadań Iwaszkiewicza. W każdym z nich… Zastanawiałem się i wiedziałem, że gdybym wrócił do domu bez niej, nie zdjąłbym też z półki książki żadnej innej. Żadnej tej… Matki Joanny od Aniołów. Musiałem mieć tę z okładką, która mną oczarowała. I chyba w tym jest ta siła. Siła w okładce, która potrafi przyciągnąć… oczarować. Tak, by w końcu opętać. Dopełnić przestrzeń. Nazwać ją… ot choćby sklepieniem katedry…

    Matka Joanna od Aniołów / Jarosław Iwaszkiewicz ; projekt okładki Kuba Sowiński. - Kraków: Znak, 2009
Matka Joanna od Aniołów / Jarosław Iwaszkiewicz ; projekt okładki Kuba Sowiński. - Kraków: Znak, 2009
8 myśli na temat “Historia pewnego opętania…

  1. Ja teraz ze zniecierpliwieniem czekam na Braci Karamazow z tej serii. Zarówno pod względem czytelniczym jak i ciekawośći tego jaka będzie okładka.

    Polubienie

  2. Dzięki Alex. Właśnie znalazłem. Już nie mogę się doczekać zakupu. Gdy pisałem notkę obie okładki [Mądrych dzieci i Braci Karamazow] były jeszcze nieznane.

    Polubienie

  3. Przeczytałam tę Twoją notkę kompletnie przez przypadek i teraz księgarnie zewsząd hipnotyzują mnie tą okładką. W dodatku nagle zaczynam żałować, że kupiłam niedawno Braci Karamazow zamiast poczekać na to wydanie…

    Polubienie

Skomentuj

